Nauczyciele

RAFA

nauczyciele

Ponad 20 lat doświadczenia  w nauczaniu hiszpańskiego

Nauczanie języków jest dla Rafy jak odkrywanie nowego świata przed tymi, którzy chcą poznać nie tylko język ale także kulturę i obyczaje danego kraju.

Przyznaje, że jego praca jest wymagająca. Nigdy go jednak nie męczy, gdyż to uczniowie dodają mu energii każdego dnia.

„Nigdy nie czułem się znudzony pracą; pewnie dlatego, że nie prowadzę zajęć według żadnego schematu.  Bycie nauczycielem to bardzo dynamiczne zajęcie, które daje możliwość poznawania ludzi z różnych krajów, w różnym wieku, o różnych zainteresowaniach, a przede wszystkim ludzi wywodzących się z odmiennych kultur. Dzięki temu nie tylko nauczam, ale również sam uczę się od swoich studentów”.

Rafa pamięta wiele zabawnych sytuacji, które miały miejsce podczas jego zajęć. Zazwyczaj były one spowodowane błędnym tłumaczeniem lub pomieszaniem słów przez studentów. Wspomina ciekawy przepis „ensalada de abogados” (sałatka z prawników), w którym uczeń pomylił aguacates (awokado) z abogados (prawnicy). To tylko jeden z przykładów; doświadczenie Rafy obfituje w podobne historie, co jest kolejnym pozytywnym aspektem pracy nauczyciela.

„To bardzo ważne, by poznać swoich uczniów, by wyjść naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Nie istnieje żadna uniwersalna metoda nauczania; prowadzę zajęcia w sposób jakiego wymaga konkretna grupa i konkretni studenci”.

ANA

Tryb łączący nie jest tak trudny jak się wydaje.

 

Ana uczy hiszpańskiego od 15 lat. Podczas zajęć stosuje różne metody nauczania. Lekcje z nią sprawiają, że tryb łączący – subjuntivo – przestaje być dla uczniów zagadką.

Ana sama lubi uczyć się języków obcych; dlatego wie jakie trudności mogą napotkać jej studenci. Przystępnie objaśnia nawet skomplikowane zagadnienia gramatyczne, a to bardzo pomaga uczniom w ich opanowaniu.

„To, co lubię najbardziej w nauce języków obcych, jest możliwość poznawania innych kultur. Nauczanie mojego ojczystego języka jest również nauczaniem o życiu, tradycji, obyczajach, kulturze, o Hiszpanii takiej, jaką sama znam i kocham.”

Zainteresowania Any to sztuka, kino, literatura; zaczytuje się w dziełach Gabriela García Márquez y Mario Vargas Llosa.

CAROLINA

nauczyciele

Zamiłowanie do nauczania

Carolina, od kiedy pamięta, chciała być nauczycielką. Gdy rozpoczęła życie zawodowe, nauczanie stało się jej prawdziwą pasją. Uczy języka hiszpańskiego już od 12 lat. Carolina czuje, że ma powołanie do pracy, którą wykonuje. To zajęcie daje jej możliwość obcowania z ludźmi i poznawania nowych osób.

Fakt, że może pomagać innym nauczyć się tego, co ich interesuje, daje jej dużo satysfakcji.

„Zawsze najpierw staram się poznać zainteresowania studentów uczestniczących w moich zajęciach. Uważam, że to właśnie na nich powinien skupić się nauczyciel. Jestem przekonana, że motywacja i pasja bardzo wpływają na sukces w opanowaniu języka obcego”.

Carolina jest niezwykle zaangażowana w swoją pracę; zapałem i entuzjazmem zaraża również innych. Jej zdaniem nauka języka powinna mieć zawsze praktyczny wymiar. Dlatego kładzie duży nacisk na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów i kontakt z językiem używanym przez Hiszpanów w codziennych sytuacjach.

W wolnym czasie lubi czytać książki, uprawiać sport i uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w Maladze. Jej ulubioną książką jest „Juegos de la edad tardía” Luisa Landero a co do filmu jej idole to José Luis Berlanga i Fernando Fernán Gómez.

„Tym, co w tej pracy lubię najbardziej, jest możliwość spotkań ze studentami z całego świata oraz pomaganie im w nauczeniu się tego, co interesuje ich najbardziej”.

PILAR

nauczyciele

Zajęcia prowadzone przez Pilar są zawsze bardzo dynamiczne.

Bazując głównie na komunikacyjnej metodzie nauki języka, Pilar ukazuje najatrakcyjniejsze aspekty swojego języka oraz hiszpańskiej kultury. W ten sposób zachęca wszystkich uczniów do mówienia po hiszpańsku już od pierwszego dnia nauki.

„Lubię zaskakiwać swoich studentów. Na przykład kiedy ćwiczymy nowe zagadnienie gramatyczne lub słownictwo, nagle proszę uczniów aby zamknęli i odłożyli na bok wszystkie książki. Tym samym »zmuszam« ich do wykorzystania już posiadanej wiedzy oraz nauki nowych rzeczy w bardziej spontaniczny sposób”.

Dla Pilar praca z ludźmi zawsze była bardzo ważna. Mówi, praca z uczniami jest dla niej niezwykle wzbogacająca. Pilar lubi filmy Fernando Leóna oraz poezję Federico García Lorca. Jedną z jej ulubionych książek jest „Cień wiatru”.

„Lubię w naturalny sposób przygotowywać uczniów do życia poza szkołą. To, czego uczymy się w szkole, jest bardzo ważne; ale jeszcze ważniejsze jest to, czego nauczymy się poza jej murami, gdzie nie ma żadnych książek. Uczeń powinien umieć wykorzystywać w praktyce wiedzę zdobytą podczas zajęć”.

nauczyciele